Friday, November 2, 2012

i am 23th~~

ni lah muke saya di usia 23tahun..hehehe^^
Bulan lepas pada tarikh 17/10/12 genaplah usia saya 23tahun..macam tak percaya je itu saya.kuikuikui~~
Thanks emak dengan abah..23tahun tolong jage kita,bagi kasih sayang dekat kita,hulur duit kat kita bila kita perlukan..sayang mak dengan abah banyak2..tanpa mak abah siapa lah kita..

Pada usia saya yg dah menginjak 23tahun banyak sebenarnya pengalaman hidup yg saya dah tempuh..ada suka ada duka,ada bahgia ada sengsara..Antara perjalanan hidup saya yg penuh pancoroba adalah dalam merancang jalan hidup saya..dulu masa berumur  belasan tahun sy sangat inginkan diri saya menjadi seorang pakar penyelidik..yg bekerja di dalam makmal sains..rasa macam profesional sgt kerja tu..saya memilih elektif program sains tulen masa SPM..sangat mncabar belajar subjek fizik,kimia,bio n paling orang takut add mate..mase SPM tu saya hanya dapat 6kredit je daripada 10subjek..

Lepas tu,masuk tingkat6 dah macam tak boleh nak pegi dah subjek sains..Mase tu ambik keputusan 180darjah dalam hidup..Ya Allah..betul ke keputusan yang aku buat ni?..hari detik macam tu dalam hati..Ambik pulak aliran kemanusiaan..Business study..Rasa bolak balik eh boleh ke buat ni..orang cakap susah jugak..nak tak nak lalu jugak..malas-malas pun study jugak.Mase tu apply politeknik.Ada rezeki dapat  offer Dip Teknologi Makanan kat POLISAS,Pahang.Kebetulan dapat..tapi taknak pergi sebab dah sayang kat kawan-kawan sekolah,cikgu-cikgu sekolah..dah suka duduk hostel,dah tak malu umur 18tahun masih pakai baju sekolah..family macam "eeii..dah ada rezeki tolak pulak,dlu mintak".dilema kejap..dah mase tu taktahu nak jadi ape..tanya kat emak,dia suggest jadi cikgu.Ok dah taknak toleh belakang lagi.mind set kat otak "aku nak jadi cikgu..".kalau dapat result STPM tak ok confirm kena marah dengan abah.Nak-nak pulak mase tu tengah bercinta dengan someone ni..mula-mula tu sorok-sorok je msg.dating pun mase hari outing hostel je..kalau tidak jenuh cari alasan..heheh^^..tapi lame-lame kantoi pulak.ok takpe lah hati dah sayang,bawak jumpa mak abah...nasib dorang boleh terima walaupun selalu kena bising jugak.

Masuk upper 6 dah mule serius kena belajar.nak g dating pun kadang bawak buku..buat keja sekolah..huh!masa nak trial tu,tiba-tiba ada masalah clash dengan BF..rasa macam kena hempap batu..sayang kot..Nangis-Bace Buku-Nangis-Bace Buku..exam STPM dah..keluar result dapat lah 1A3B..sykur sangat.subjek yang nak apply untuk cikgu tu dapat A..mase tu rasa peluang ada dah.Nak sambung study kat UPSI,nak jadi cikgu!tapi nasib tak menyebelahi pulak.Keluar surat kemasukan IPTA dapat kat UUM kedah..gila frust..

Tapi gagahkan jugak pergi study.Ambik course Ijazah Sarjana Muda Pengurusan Sumber Manusia..sekarang dah habis study dah,3tahun dah berlalu..dalam ada penah rasa nak berhenti U sebab dapat pointer 2.10...tapi alhamdulilah sekarang pointer dah naik balik,walaupun ada ulang-ulang paper.. baru lepas habis praktikal kat PPD Batang Padang minggu lepas.Lepas ni nak kena cari kerja.Insyaallah tahun depan Grade.Doakan saya..

Di usia 23 tahun ni saya nak ada pekerjaan tetap yang boleh sara diri dan keluarga saya kelak.Saya nak banyakkan ilmu dunia dan akhirat.Saya nak bahgiakan orang tua saya.Saya nak ada perjalanan hidup yang baik.Saya nak dijumpakan dengan lelaki yang boleh sayang dan bimbing saya..sebab dah banyak kali cinta putus cinta putus..kawan2 dah banyak yang kahwin ada anak dah..jeless~~huhuhu^^

Semoga Allah mendengar doa saya..kabulkan impian saya,tetapkan dan tambahkan iman dalam diri saya,jadi hamba yang sabar dan sentiasa bersyukur..Amin..


No comments:

Post a Comment