Saturday, January 12, 2013

Apa Barang yg Saya Guna?..

assalamualaikum..

hari ni aku nak kongsikan koleksi barang peribadi aku yg pakai hari-hari..sesetengah orang memang agak memilih kan untuk pakai benda-benda yang nak tepek atas muka dia..letak atas badan dia.Kadang-kadang tu ada yang sanggup berhabis duit sebab nak kan koleksi barang-barang yg branded and mahal-mahal.Tapi bagi manusia yang suka hidup bersederhana apa yang dia pakai,dia tak kisah mana pun pasal brand-brand ni..macam aku..pakai je apa yang nampak cantik and yang penting tak memudaratkan diri dan duit aku..bhahaha..ok sekarang nak tunjuk apa je yang aku pakai..zasss!!

#Untuk memastikan sang ketiak sentiasa terpelihara dari bau-bauan yang tidak menyenangkan,aku gunakan DEADORANT NIVEA double effect kaler purple(RM8.90)..selain baunya yang agak lembut dan wangi ia jugak berfungsi sebagai mengelak bahagian bawah lengan menjadi tona gelap dan kehitaman..jadi aku gunakan untuk menjamin ketiak tidak berubah tona sebegitu.

#Seterusnya bagi memastikan kulit tidak menjadi kering dan wangi,aku gunakan LOSYEN ENCHAUNTER PARIS ADORE..losyen badan ni bukan sahaja tak terlalu berminyak tetapi bila kita pakai dia wangi macam pakai perfume..so,kalau nak berjimat tu guna losyen ni jelah,tak payah dah nak guna perfume lagi..jimat bukan?

#Bagi penjagaan bibir pulak,aku gunakan BABY LIPS dari Maybelline..(RM8.90)keistimewaan dia,bila kita pakai dia bukan saja elak bibir jadi kering dan pucat macam orang sakit tapi buat bibir kita nampak warna natural..





#Bagi penjagaan wajah pulak,aku gunakan produk dari SAFI BALQIS PERFECT 10..dari pencuci muka,toner,sampailah ke krim pencerah...actually dulu aku pernah guna krim OLAY tapi pencuci SAFI Balqis Perfect 10.Kesan dia lebih cantik dari guna semua sekali produk safi macam sekarang.Tapi atas faktor harga dia yang lebih mahal,aku consider untuk pakai krim SAfi je lah..

#Selepas cuci muka dengan pencuci safi balqis perfect 10(RM6.90 yang kecik),guna toner(RM tak samapi 10rgt),sapu krim safi tu(RM <10rgt),aku gunakan bedak compact MAGIC BB dari SILKYGIRL(RM berapa ntah tak ingat tapi tak sampai 20lebih pun kat Watson)..Bedak ni dia ganti foundation..dia tutup cela pada wajah sebelum kita guna alat mekap yang lain..kalau guna bedak ni,calit lips skit kat bibir pun dah cun dah..xpayah nak mekap sampai jadi macam ANZALNA..hahaha(mekap tebal sangat pun tak lawa)


#Pastu kalau nak tambah seri sikit lagi,aku gunakan EYELINER SILKYGIRL kaler dark brown(sebatang RM8.90 masa ade promosi kat Guardian) atau EYELINER M.A.C kale hitam..(RM1.90 kat kedai My One Shop)and kalau agak2 nak bagi pewarna cikit kat mata,aku guna EYESHADOW yang ade 4 tona kaler dari Maybelline..(RM26.90 kat guardian)

#Lagi bagi beri effect comel and perasan comel kat pipi,aku guna BLUSHER CRYSTAL..benda ni murah je,aku beli kat kedai My Lovely Choice(kedai cenderamata n aksesori pink sebab dia cat kedai kale pink) dengan harga RM5.90..asal nampak cantik,murah and tak gatalkan pipi aku pakai je..

#Lastly,aku memilih PERFUME ENCHAUNTER PARIS ADORE(kotak purple) untuk wangian aku...beli ni sebab selalu sangat tengok iklan kat TV.try bau pun lembut and tak berapa kuat.so aku beli dengan harga RM26.90 sekali pack kombo dengan lotion dia mase ade promosi kat TF value mart.



itu je lah yg aku pakai..ok sekian!thanks sudi bace =)


No comments:

Post a Comment